keskiviikko 20. elokuuta 2014

Paha ilkea aiti

Ma sitte lykkasin lapseni sellaselle "aktiivileirille." Varmasti saisin huutia yhella jos toisellakin keskustelupalstalla jos siella menisin tata kertomaan. "Miks aiti joka on kotona vie lapsensa muiden hoidettavaks? Ja viela kesalomalla?" No mina tietty. Toivon mukaan mua ei taalla kuitenkaan ihan alas ammuta.
Kyse on siis sellasesta paivatoiminnasta. Aamulla viedaan ja puol kuudelta haetaan. Ohjelmassa niilla on kaikenlaista urheilua maan ja taivaan valilta. Mm. tunti uintia jota mun lapsi rakastaa.
Ma ajattelin etta taa olis meita molempia ajatellen hyva ratkasu. Niinku ma jo aikasemmin kerroin niin mulla ei aika riita vasyttamaan ton aktiviteetin tarvetta. Ja se sitten kyllastyneena kattoo muuten paivat pitkat telkkaria ja pyytaa saada pelata NHL:aa meijan nakki ja kirves aikasella x-boxilla.
Ma ehin tanaan jo potea moneen kertaan huonoa omaatuntoa tasta. Pelkasin etta kun meen sita hakemaan niin siella on mua vastassa itkeva ylivasyny lapsi. Ehdin jo paattaa etten viekkaan sita enaa loppuviikkona sinne. Mita ma oikeen ajattelin kun paatin sen vieda sinne?
Kakunkin kavin ostamassa jalkiruokaks ku oli niin huono omatunto.
Mutta.
Mua ei odottanukkaan itkeva ylivasyny lapsi. Vaan mikssajonyttulit-lapsi. Taynna virtaa. Juoksi lahes koko matkan kotiin. Ja illan ruinas iskaa takapihalle pelaa.


Ma en ihan oikeesti tieda milla ton lapsen saa vasytettya. Ei varmaan millaan.
Ja tosiaan huomenna mennaan uudestaan. Ihan turhaan hermoilin.

Taalla muuten taa kesaloma-ajan toiminta on kylla jarjestytty mun mielesta tosi hyvin.
Suomessahan aina vanhemmat tuskailee kesalomalla etta miten kaiken saa hoitumaan kun lapsilla on pitka loma ja vanhemmat joutuu olemaan toissa. Jotakin ohjemaa kasittaakseni on mutta vahemman varmaan sellasta kokopaivan toimintaa. Korjatkaa jos oon vaarassa.
Mutta taalla tuntuu olevan kaikille jotain. Urheilua, leipomista, taidetta,askartelua, melkeen mita vaan.
Tietysti kaikki siis maksaa mutta hinnat on musta varsin siedettavia.
Jalkapallokoulu viime viikolla oli muistaakeni £13/paiva ja taa urheilu on £26/paiva. Ja jos varaa koko viikon niin ne on yleensa halvempia.
Etta tasta ilmanen vinkki sellasille jotka tykkaa lasten kanssa touhuta.
Jarjestakaa niille loma-ajoille maksullista toimintaa! Varmasti moni vanhempi laittas mieluusti lapsensa tallasiin sen sijaan etta tuskastelee kuka ja miten ja missa olla lapsen kanssa lomalla.

Ma oon koukuttanu taas itteni yhteen suomalaiseen sarjaan.
Kuka arvaa mihin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti